maandag 9 augustus 2010

Dag 5: San Francisco (CA)

Na een lange reis gisteren zijn we vanochtend weer vroeg opgestaan voor een leuke dag op ‘The Rock’ en in San Francisco. Als eerste hadden we elkaar weer ontmoet in de gang van het hotel, en vervolgens zijn we met zijn allen in de auto van Marco (Chrysler Town & Country) ingestapt om daarna naar de kust te gaan van San Francisco. Na een goede meting of het busje wel paste in de parkeergarage kwamen we uit bij een restaurantje, waar we weer eens een lekker Amerikaans ontbijtje hadden gegeten. De koffie werd steeds lekker bijgevuld, zo’n beetje om de minuut. (bij Jordy ging het laxerend werken die had er langzamerhand wel genoeg van). Uiteindelijk stonden we alweer in de rij om in te gaan stappen op de boot die ons naar Alcatraz eiland zou brengen. Aangekomen hadden we eerst een plaspauze en gingen we heuvel opwaarts om heel Alcatraz te verkennen. Tijdens de klim zagen we een groot kanon, en een begraafplaats van militairen. Maar het echte werk begon pas toen we in de ‘MAIN PRISON’ aankwamen.

Alcatraz Island (The Rock)
In de grote gevangenis douchezaal kregen we een Nederlandstalige audiotour. Met een headset werden vele leuke verhalen verteld en geluiden uit de gevangenis. Het leuke was dat vandaag Alcatraz 76 jaar bestond. En daarom oud en ex gevangen/werknemers zoals cipiers en dergelijke rondliepen waar je eens een leuk babbeltje mee kon maken. Heel speciaal was dat, maar ook de gevangenis zelf had een grote impact op ons. Nog enkele leuke souvenirs gekocht gingen we met de boot terug naar San Francisco. Terwijl we opstapten in de boot, dacht een meeuw ons even leuk te bombarderen met een dikke laag ‘shit’ zoals Marco dat noemde. Valerie, Robin en ik ( Kevin ) zaten onder de meeuwenshit. Vooral Robin had de volle laag te pakken. Maar na een kort bezoekje aan de wc was de schade alweer wat recht getrokken. Op de wal liepen we naar Fishermen’s Wharf en Pier 39.

Zus en Broer
Het was heel druk ook omdat het zondag was. Veel straatacts waren te zien, waaronder dansacts en muziekmakers. We hebben veel winkeltjes bezocht en wat leuke souvenirs gekocht. De lunch gebruikten we bij SubWay. Een lekker broodje met salade en kip. Toen gingen we naar de zeeleeuwen plaats waar ongeveer wel 50 zeeleeuwen lagen te slapen op de pier. Hier hebben we wat leuke foto’s gemaakt en het was wel grappig om ze daar te zien luieren. Eenmaal toen we teruggingen naar het busje, barstte de hel weer los. De beukplaat moest van Jordy en mij worden afgedraaid. Maar dat ging niet want niemand had de Ipod bij. Heel de autorit lang kwamen we op andere platen zoals de: kraakplaat (Valerie werd door ons is even lekker gekraakt in een sandwich) de boutplaat, en ook nog de n *ukplaat.

Ramon kreeg zijn Mel's Diner in een Cadillac
Over die laatste plaat wil ik het liever niet hebben. Maar goed, eenmaal thuisgekomen in ons hotel kreeg Antoinette nog flink de slappe lach (Waarom is me nooit duidelijk gemaakt) maar we lachten allemaal lekker mee. In onze hotelkamer stootte Robin zijn hoofd aan de lamp boven op de tafel waar onze laptop staat ( Sorry pa maar dat vond ik gewoon grappig ) en daardoor had ik de slappe lach. Maar onze laatste opdracht van de dag stond nog op het spel en dat was waar we vanavond zouden gaan eten? Bij Mels Drive-In, jawel het grote restaurant met de jukeboxes. Hier hebben we lekker gegeten met zijn allen, en nog wat leuke muziekjes gedraaid via de jukebox. Oftewel weer een geslaagde dag, ik kan niet wachten tot morgen.

Kevin (aka Al Capone)

6 opmerkingen:

  1. Hoi Hoi Valerie,

    Zo te lezen is het weer een mooi en geslaagde dag geweest en tenslotte ook indrukwekkend.
    Jullie hebben ook weer een paar keer de slappe lag gehad. En dat je onder de shit zat kan er dan ook nog wel bij haha.
    Het eten is daar vast en zeker wel lekker (had je ook koffie gedronken?) Ik ga zaterdag ook nog naar de efteling :D! om je even op de hoogte te houden wat ik allemaal heb gedaan en ga doen.

    Ik lees het morgen weer verder hoe jullie de dag weer mee hebben gemaakt!!!

    Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Anouk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Allemaal
    Zo te lezen hebben jullie het goed naar je zin geniet er maar van
    Zaterdag zijn wij naar de vrienden van de mossel geweest het was gezellig
    Hier is alles goed en in steenbergen ook
    Wij hopen dat het nu is gelukt met deze reactie
    We krijgen net bericht dat carola in Calais op een camping staat
    Groetjes
    Pa Ma Oma Opa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey El,

    Vandaag heb ik voor het eerst jullie site bezocht... Wat een leuke verhalen!!

    New York al achter de rug las ik... wat een stad hé!
    Ik ben nu al benieuwd naar de volgende verhalen zal jullie op de voet volgen :-)

    Geniet ervan!

    Groetjesss Maritza

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha tante El,

    Ik dacht ik ga es ff kijken waar de families uithangen, nou ik kan je zeggen dat is goed te volgen! Geweldig jullie reisverslagen!
    Gaaf he San Francisco, wel nog ff door Lombard street rijden he met die chryslers!
    Have fun!
    Greetz
    Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Antoinette, Marco, Jordy en Valerie.

    Wat een geweldige reis hebben jullie al achter de rug, en veel gezien( ook gegeten!)Het is leuk om de verhalen te lezen, en de foto's die erbij geplaatst worden geeft een mooi geheel. Ook al is het een klein gedeelte van wat jullie al geschoten hebben.

    Geniet ervan en zuig zoveel mogelijk op wat je ziet en hoort, voordat je het weet is het zo voorbij! (ik kan er over meepraten 3 weken australië).

    Heel veel plezier!!
    Groetjes van de Stammetjes uit Dinteloord.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jaaaaa hier ben ik nog ff, kan het toch niet laten om nog ff te reageren:

    "The rock" lijkt me geweldig en wat super dat jullie het precies treffen dat hij 67 jaar bestond. Het is goed dat jullie een blog bj houden want jullie beleven zoveel... WAUW!

    Kev, wat kan jij heerlijk schrijven, ik zou er zelf de slappe lach van krijgen.... en ook ik kan niet wachten op de dag van morgen(voor mij poetsen/wassen/strijken ect...), op naar jullie volgende Blog!

    Liefs, De trouwkes

    BeantwoordenVerwijderen

We vinden het leuk om je reactie te lezen!