dinsdag 10 augustus 2010

Dag 6: San Francisco - El Portal (CA)

Dit bericht komt een dag later omdat we in Yosemite National Park geen internet hadden..

Vanmorgen ging de wekker af om half 8 dat was best vroeg. Maar dat was ook wel nodig want voor de eerste keer hebben we niet met het vliegtuig maar met de auto een lange afstand afgelegd. Na alle koffers weer ingepakt te hebben en ze in de Chrysler town & country geladen te hebben, moesten we nog even uitchecken en konden we beginnen aan de 344 km lange autotrip. Onderweg hebben we de auto’s eens even goed onderzocht en gekeken wat we allemaal voor leuke dingen we er mee konden doen. Alle klepjes konden open en we hadden zelfs een bak onder de stoelen zitten. Helaas was het niet mogelijk om de Ipod of Iphone aan te sluiten en om de stoelen op de tweede rij te draaien en er een tafel tussen te zetten.

Het eerste stuk in San Francisco was best hectisch en menige moeder werd er even zenuwachtig van. Maar toen we helemaal op de snelweg zaten was het goed te doen om elkaar te volgen. Na ruim een uur gezocht te hebben naar een restaurantje waar we konden ontbijten zijn we de weg maar afgegaan. Na even zoeken hebben we toch weer gekozen voor de vette hap en gingen we eten bij Jack in the box. Het viel bij iedereen goed in de smaak. Wat best logisch was want het was inmiddels al half 11 en we hadden nog niks gegeten. Voordat we weggingen bij jack allemaal nog even de pot bezocht en nog gauw even een boodschappenlijstje gemaakt wat we voor de komende dagen nodig hadden. Moeders Oost en Jongenelen gingen nog even wat water halen terwijl de Vaders aan het uitzoeken waren op wat voor benzine de grote ruime Chryslers nou eigenlijk reden. Na wat hulp gekregen te hebben van een want oudere man die alle boekjes heeft doorzocht konden we uiteindelijk vertrekken op weg richting Yosemity Park en naar de supermarkt om het voedsel voor de komende dagen in te slaan.

Veel bekijks bij het verdelen van het ijs
Na een klein uurtje gereden te hebben kwamen we bij de supermarkt SafeWay. Het was de bedoeling dat we snel even wat boodschapjes zouden doen die op het lijstje stonden maar dat ging niet door. Bijna twee winkelwagens werden volgeladen met chips drinken enz. Ook kochten we twee van tempex gemaakte koelboxen. Nog even snel member geworden van deze SafeWay supermarkt zodat we met ons pasje ongeveer 20 dollar korting op de totale boodschappenlijst hadden! Die hebben we nog ter plekken gevuld en om het eten en drinken wat er in ging koud te houden hebben er we er zakjes met ijs bij gedaan. Omdat Robin toch nog wilde kijken voor een SD kaartje voor zijn filmcamera gingen we nog even naar de WalMart Daar kwam Elly erachter dat we kauwgum vergeten waren en ging die ook nog snel even halen. Om in de auto’s met elkaar te kunnen communiceren werd er door de vaders ook nog een walkie talkie gehaald.

En communiceren op weg naar Yosemite park hebben we zeker gedaan. Onder weg hebben we nog een paar keer gestopt bij een klein winkeltje en om te tanken. De eigenaar van het winkeltje zei dat je in de rivieren achter de winkel goud kon vinden. Je kunt ongeveer voor 1800 dollar aan goud per dag verdienen alleen hij runde liever zijn winkeltje. In het Yosemite park aangekomen hebben we de ongelofelijk grote bomen (Sequoia’s) bezocht. We hadden besloten (eigenlijk onverwachts) de zware hindernissen doorstaan, die bestonden uit modderige water stroompje en het beklimmen van bomen. We besloten via de andere kant terug te gaan, die bleek tot vreugde van vele een heel stuk korter te zijn.

Ongeveer 20 minuten stil gestaan...
Iedereen rammelde van de honger dus we zijn als de wieder weerga de auto’s ingeschoten op weg naar het hotel of eventueel een restaurant om te eten. We waren nog geen tien minuten onderweg of er was een opstakel. We hebben zeker twintig minuten staan wachten totdat we weer verder mochten. En wat bleek achter dat opstakel zat een weg waar ze aan het werken waren. Het was zeker een stuk van 10km waar we niet veel harder konden rijden dan 30km/u. Door al dat lange wachten kreeg iedereen steeds en steeds meer honger en er was in de weide omtrek geen restaurant te bekennen. We hebben onderweg een aantal keer getwijfeld om alvast het ontbijt voor de volgende ochtend te nuttigen. Maar tot ieders geluk waren we eerder bij het hotel dan we dachten. Omstreeks 21.00 uur zijn we bij het hotel gelijk de pizza hut ingeschoten en hebben allemaal een overheerlijke pizza gegeten. Na ingecheckt te hebben zijn we gelijk doodmoe naar onze kamer gegaan. Wel hebben we nog besloten om morgen lekker uit te slapen (wel tot acht uur i.p.v. half acht)

Jordy (aka Jochem M)
Ondanks de file wel een prachtige uitzicht (Tunnel View)

1. nou nou..
    8 uur is wel erg lang uitslape??
    jullie zijn gewent om 5 uur uit bed te gaan, en 8 uur is dus wel erg laat voor jullie!
    volges mij zijn jullie zo erg aan dat amerikaanse leventje gewend dat jullie holland vergete! en de zaterdag ochtend training!;)

haha,, grapje!

heeel veel plezier nog allemaal!

dikke kus daisy!

2. Nog ff en jullie willen niet meer terug... Al echte amerikanen!

Speciale groetjes aan Ramon van Ian!

We vinden het leuk om je reactie te lezen!