dinsdag 17 augustus 2010

Dag 13: Grand Canyon West (AZ)

Na een onrustige nacht in de ranch van de Grand Canyon, met luidruchtige en kotsende Chinese buren hadden we niet onze nachtrust volop benut. Maar dat maakt helemaal niks uit want we moesten alweer verder met onze tour in de Grand Canyon. Vanochtend waren we vroeg opgestaan, omdat we dachten dat we dan de bussen vol chinezen voor zouden zijn. Helaas bleek dit niet echt goed uit te pakken, Robin ging alvast naar het vliegveldje (5 minuten rijden) zonder te ontbijten om al in de rij te staan voor onze helikoptervlucht en boottocht.

Boottocht over de Colorado
Alle andere gingen op weg naar de ontbijtzaal, waar we lekker cornflakes en brood met wat jam konden eten. Dat was het, oftewel een geweldig ontbijtje. Uiteindelijk gingen we op weg naar Robin die voor niks in de rij had staan wachten tussen alle Chinezen want de rest van de familie moest aanwezig zijn om in te kunnen checken (iederen moest wegen). Dus met een hongerige Robin gingen we alsnog in de rij staan, dit keer als allerlaatste. Uiteindelijk bleek alles nog wel mee te vallen en na een half uurtje hadden we onze helikoptervlucht van 10 minuten waarbij je in de Grand Canyon vloog. De Oostjes in een heli en even later de Jongeneeltjes in een andere heli. Wel een spectaculair uitzicht vanuit de helikopter, en natuurlijk toen we midden in de Grand Canyon landden moesten we door naar de boot. Aangekomen op de boot, konden we de Grand Canyon van binnenuit nog beter bekijken. Hierna een boottocht op de Colorado rivier. Erg mooi, op de terugweg van de boottocht kwam de bootbestuurder met wat leuke verhaaltjes en voordat we het wisten stonden we alweer op wal. En konden we terug met de helikopter naar het vliegveldje.

Even bijkletsen over wat er in Steenbergen is gebeurt..
Vanuit daar gingen we met een bus naar Eagle point bij de SkyWalk, tussen de bergen van de Grand Canyon kon je een soort van adelaar in de rotsen zien. Een bizar gezicht maar wel mooi, we maakten daar nog wat leuke foto’s en paste goed op mekaar. Bij de rotsen was geen hekwerk zodat je zo de diepte in kon vallen. Maar goed verder naar de volgende halte Guano Point met de hop on hop off bus. Mooie uitzichten en heel veel foto’s en video. We zijn nog boven op een berg geklommen met 40 graden celcius. Rondom waren er nog 4 oude indianen die zaten te dansen op oude indianen muziek. Niet erg spectaculair, het enigste wat ze deden waren 2 stapjes opzij en weer terug. Tevens waren dat ook zowat de enige indianen die we zagen. We besloten om onze reis voort te zetten naar ons volgende hotel, maar eerst zouden we nog gaan lunchen (laat ontbijt) in onze plaatselijke stamkroeg de B&B waar we gisteren ook hadden geluncht.

Steenbergen aan de rand van de afgrond....

We bestelden allemaal wat bij een leuke vrouwelijke bediende, en we moesten eigenlijk best lang wachten op ons eten. Maar in de tussentijd deed ik gewoon mijn ding, en zat een beetje te flirten met een leuk meisje die ons bediende (tja, sorry kan er ook niks aan doen). Voor het hele verhaal daarvan vraag je het maar aan de rest van de family.

Maar goed uiteindelijk hadden we lekker gegeten en konden we ertegenaan om verder te reizen naar ons tussenstophotel in Barstow. Toch nog even een stukje Route 66 meegenomen via Oatman. Bijzonder cowboystadje omdat daar de ezels gewoon los door de straten van het dorp lopen. En ja hoor het klopte ook nog. Leuk stadje waar nog wat souvenirs werden gekocht. Via een mooie route door de bergen in een lange streep van 220 mijl door naar Barstow.

zonder woorden..
Een erg lange reis maar we haalden het. Aangekomen in het splinternieuwe hotel Comfort Inn gingen we inchecken en na het uitpakken in de kamers, gingen Jordy, Valerie, Ramon en ik lekker naar het zwembad om nog ff wat te dobberen daar. Toch gingen onze maagjes knorren en vonden we het tijd om naar een restaurantje te zoeken. Na eerst in een soort van restaurant plus winkel te hebben gestaan, kregen we te horen dat het dinerbuffet om 21.00 uur sloot. We stonden daar om 20.30 uur. Verder vonden we de Burger King, en nog een Mexicaans restaurantje. We kozen voor het Mexicaanse restaurantje waar we aardig goed te eten kregen. Alleen het viel Jordy niet zo lekker. Die was een beetje ziekjes dus we besloten maar terug te gaan naar het hotel, en lekker te gaan slapen om morgen fris en fruitig te arriveren in Los Angeles (Santa Monica).

Kevin (aka Easy E)

1. hallo amerika

mensen mensen wat zien jullie veel, fantastische de collega's van elly zijn hier de eneco tour schrijf dat even zei oma oost, die was een pet aan het scoren voor de kleinzoon...........alles okay hier verder, het is iederedag weer een feesje om alles te lezen.
    hartelijke groeten rianne steenwijk. oma Otten oma oost en opa Ben veel knuffels xx

2. Hoi valerie (en de rest),

Wat hebben jullie al een hoop gedaan zeg.
    Nou val als je thuis bent kun je een paar daagjes uitrusten en dan kunnen we weer gaan fietsen.:P
    Fijne terugreis en tot maandag.

groetjes Laura

We vinden het leuk om je reactie te lezen!